Sa fii proprietarul unui autoturism presupune cheltuieli destul de mari. Revizii tehnice periodice, asigurare auto, rovigneta si, bineinteles, micile „surprize” facute de cine stie ce piesa care te lasa cand ti-e lumea mai draga. Iti prezentam mai jos acele componente care cedeaza cel mai repede si ce trebuie sa faci sau sa nu faci pentru a le prelungi cat mai mult durata de viata.
Electromotorul (demaratorul) este printre primele care se defecteaza. Primul semn care te atentioneaza ca ceva nu este in regula este zgomotul produs de bendix dupa ce ai pornit motorul. Bendixul este componenta electromotorului care functioneaza doar la pornire.
Sonda Lambda este un senzor care masoara cantitatea de oxigen din gazele de evacuare si transmite informatia la computerul ECU al autoturismului. Cand se uzeaza, performanta motorului scade (lipsa de putere/intrarea in modul „protectie”) si masina consuma mai mult. Defectiunea este intalnita mai des in cazul masinilor diesel.
Injectoarele se strica din cauza calitatii slabe a carburantului dar si din cauza soferului, daca acesta nu schimba la timp filtrele de benzina sau motorina.
Pompa de benzina/motorina e afectata si ea de calitatea proasta a carburantului folosit. In plus, aceasta piesa cedeaza si daca soferul circula cu rezervorul aproape gol pentru ca, in lipsa benzinei/motorinei, pompa va fi solicitata mai mult .
Amortizoarele sunt distruse de drumurile proaste dar si de trecerea cu viteza peste “bumpere”, cai ferate, linii de tramvai sau canale iesite din asfalt.
Alternatorul se uzeaza atunci cand nu se inlocuieste la timp acumulatorul.
Planetarele se strica preponderent daca sunt fortate in viraj sau daca soferul calca puternic acceleratia.
Ambreiajul e afectat de demararea puternica de pe loc, in tromba, iar de schimbat se schimba kitul complet de ambreiaj ( placa, disc, rulment, volanta). Alta cauza poate fi apasarea frecventa a pedalei de ambreiaj in timpul mersului.