Birou Credite Rapide

Verificarea online a istoricului din Biroul de Credit. Cum se realizează și ce trebuie să știi

Distribuie articolul

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Dacă ne-ai urmărit până acum, știi deja că îți putem oferi un credit rapid chiar dacă în trecut ai avut dificultăți în rambursarea unui împrumut și figurezi cu istoric negativ în Biroul de Credit. Însă, dacă vrei să îți verifici personal situația înregistrată în Biroul de Credit înainte de a accesa un împrumut rapid, poți face acest lucru chiar și online, urmând câțiva pași. Biroul de Credit este instituția care colectează/prelucrează date privind portofoliul de clienți (persoane fizice) al participanților – aceștia sunt furnizorii de informații despre solicitarea, acordarea și derularea unui credit. Din informațiile disponibile în Biroul de Credit pot fi evaluate capacitatea de rambursare, gradul de îndatorare și riscul de credit. În același timp, este stabilit și un scoring care indică probabilitatea ca o persoană să-și onoreze obligațiile contractuale. 

Vorbim mai departe despre pașii pe care trebuie să îi parcurgi pentru a-ți verifica online istoricul în Biroul de Credit, dar mai întâi detaliem tipurile de informații disponibile în acest portal. 

Ce fel de informații sunt prelucrate de Biroul de Credit? 

Dacă la momentul înființării, în 2003, în Biroul de Credit erau înregistrate doar persoanele cu restanțe la creditele bancare, în prezent în această bază de date figurează toate persoanele care au un credit, indiferent dacă sunt sau nu restanțiere. Persoanele vizate ale căror date sunt prelucrate în sistemul Biroului de Credit sunt solicitanți de credit, împrumutați, codebitori sau garanți. 

Potrivit site-ului Biroului de Credit, categoriile de date prelucrate în acest sistem sunt:

  • Date de identificare ale persoanei vizate
  • Informații despre angajator
  • Informații despre produsele de tip credit solicitate/acordate
  • Date referitoare la evenimente care apar în perioada de derulare a creditului (de exemplu cesiunea contractului de credit sau cesiunea creanței)
  • Informații despre relațiile cu alte conturi: date referitoare la credite în care persoana vizată are calitatea de codebitor și/sau garant
  • Date cu privire la insolvență
  • Numărul interogărilor efectuate de participanți pentru persoana vizată.

Citește acest articol de pe blogul nostru pentru a afla mai multe detalii despre rolul Biroului de Credit!

Ce trebuie să faci pentru a-ți verifica situația în Biroul de Credit? 

Poți obține informațiile înregistrate despre tine la Biroul de Credit prin mai multe modalități:

  • Prin accesarea în mod securizat a site-ului Biroului de Credit;
  • Personal, la participantul care deține calitatea de creditor/potențial creditor al tău;
  • Printr-o scrisoare transmisa prin poștă la Biroul de Credit.

Răspunsul la solicitările de eliberare a situației înscrierii va fi transmis astfel de către Biroul de Credit:

  • În cazul în care accesezi site-ul Biroului de Credit, vei primi informațiile în mod direct (pe website-ul Biroului de Credit) sau prin e-mail, conform opțiunii tale; 
  • Dacă solicitarea a fost transmisă la Biroul de Credit prin participant (de exemplu prin bancă), vei primi informațiile prin e-mail sau prin poștă;
  • În cazul solicitărilor transmise la Biroul de Credit prin poștă, vei primi informațiile prin scrisoare recomandată. 

Termenul de răspuns la solicitarea de acces la date este de o lună de la dată înregistrării cererii.

Cum accesezi online informațiile din Biroul de Credit? 

Pentru a putea accesa în mod securizat datele tale pe site-ul Biroului de Credit, trebuie să urmezi câțiva pași: 

  1. Crearea contului de utilizator – în acest scop, trebuie să ai o adresa de e-mail validă, unde vei primi răspunsurile și notificările la solicitările pe care le înregistrezi prin portal.
  2. Verificarea adresei de mail – vei primi un cod ce urmează a fi validat, pe adresa de mail introdusă. 
  3. Generarea codului de înrolare – acest cod asociat codului numeric personal este generat la momentul creării contului și se transmite prin SMS, doar dacă cel puțin o instituție financiară a raportat la Biroul de Credit un număr de telefon al tău. Dacă nu poți obține codul de înrolare prin această metodă, te poți adresa instituției financiare cu care te afli în relație contractuală, iar un operator îl va genera și îl vei primi sub formă tipărită, sau poți transmite prin poștă o cerere către Biroul de Credit. Solicitarea trebuie să conțină datele tale de identificare (CNP, nume, prenume, adresa poștală de corespondență), copia actului de identitate și semnătura ta. 
  4. Introducerea datelor personale – ultimul pas constă în completarea datelor personale: CNP, nume, prenume, adresa de corespondență, localitatea, județul, numărul de telefon. 

Așa cum menționam anterior, răspunsul Biroului de Credit poate veni în mod direct (pe website) sau prin e-mail, conform opțiunii tale, iar în cazul în care nu există înregistrări, vei fi informat cu privire la acest lucru. Verificarea situației tale înregistrate la Biroul de Credit îți va oferi o imagine clară asupra istoricului tău de credit, te va ajuta să identifici și să corectezi eventualele erori. 

La Birou Credite Rapide IFN, înțelegem că fiecare situație este unică și oferim împrumuturi rapide în condiții avantajoase. Ai nevoie de un credit rapid de tip IFN? Sună-ne la 021.9908 sau contactează-ne prin formularul de pe site!

Alte articole